Home > Google

SEARCH ENGINE MARKETING

Search Engine Marketing (SEM) is de verzamelnaam van activiteiten om bezoekers via zoekmachines naar uw website te trekken.

SEM bestaat uit twee onderdelen: Search Engine Optimization (SEO) en Search Engine Advertising (SEA)
Een goed hulpmiddel om uw website te analyseren is Google Analytics.

Met XL Ontwerp bereikt u een hogere Ranking in de Google Zoekmachine, en behaalt u meer rendement uit uw Google Adwords advertenties.

SEARCH ENGINE OPTIMISATION (SEO)

Search Engine Optimization

Google is veruit de belangrijkste zoekmachine. Om een hoge ranking in Google te behalen zijn een aantal zaken van belang.

  1. opmaak website
  2. relevante content
  3. linkpopulariteit

De opmaak van de website moet goed leesbaar zijn voor de zoekmachines, en de website moet snel laden.
De content moet goed overeen komen met de zoekterm die de gebruiker in Google intikt.
Tenslotte is linkpopulariteit van groot belang. Als er meerdere websites naar uw website verwijzen, dan waardeert de Google zoekmachine dat met een hogere waardering. Als er veel links naar een website zijn, dan moet die website immers interessant zijn, zo redeneert Google.

Google hanteert een soort puntensysteem. Het aantal punten bepaalt je positie in de Google Ranking ten opzichte van soortgelijke, of concurrerende websites. De volgende zaken leveren punten op; Titels, headers, metatags, meta-omschrijving, vetgedrukte teksten, cursieve teksten, alinea’s, enz.

Tips:

1. Optimaliseer elke pagina voor 1 zoekterm.
2. Maak gebruik van paragrafen, tekstkoppen, opsommingen en hyperlinks in de tekst.
3. Geef de pagina een titel en gebruik zoekwoorden meerdere malen in de tekst.
4. Gebruik meta-tags en meta-tag-beschrijvingen.
5. Vergroot je linkpopulariteit. Social Media is daarbij zeer belangrijk.
Geinteresseerd in een uitgebreide uitleg over SEO ? Neem dan contact op met xlontwerp.

BEKIJK DE PRESENTATIE

SEARCH ENGINE ADVERTISING (SEA)

Search Engine Advertising

Met Google Adwords bouwt XL Ontwerp advertenties op basis van bepaalde zoektermen. Dit kan uw bereik van uw website vergroten en u kunt hiermee potentiële bezoekers/ klanten naar uw website bewegen.
Google Adwords werkt als een veiling. De positie waarop uw advertentie wordt weergegeven wordt bepaald door de relevante content (zie ook SEO) enerzijds en de ingestelde CPC (cost per click).
Voorbeeld; Google waardeert uw website met een 6, en u betaalt bijvoorbeeld€ 0,50 per klik (CPC) , dan is de score een 3. Op dezelfde manier worden advertenties van concurrerende/ soortgelijke websites beoordeeld. Hoe hoger de score, des te hoger de advertentie-positie.

Belangrijk om in het oog te houden; wat is de doelgroep? Een kapper uit Didam is alleen geïnteresseerd in klanten uit Didam en nabije omgeving.
Dan is het zinloos om de advertentie te tonen in de rest van Nederland. Bent u geïnteresseerd in zakelijke klanten, dan is het misschien beter om alleen te adverteren tussen 9 en 17 uur. Met Google Adwords kun je dit instellen. In tegenstelling tot SEO is het bij SEA niet verstandig zo breed mogelijke zoekwoorden te hanteren voor uw advertentie. Elke klik kost u immers geld. Met XL Ontwerp vergoot u het rendement op uw advertentie

GOOGLE ANALYTICS

Eventueel in combinatie met Google Adwords (SEA) is Google Analytics een perfect hulpmiddel om je bezoekers in kaart te brengen.
Google Analytics geeft inzicht in:

  • aantal bezoekers
  • unieke bezoekers
  • paginaweergaves
  • paginas/bezoek
  • gemiddelde bezoekduur
  • bouncepercentage
  • % nieuwe bezoekers
  • browsergegevens
  • mobiele website bezoekers
  • verwijzingen

Inzicht in de de demografische – en gedragsgegevens van bezoekers kan u helpen de juiste Adwords Campagne te hanteren.
XL Ontwerp kan u helpen uw website nog beter te maken door de gegevens van Google Analytics te gebruiken.
Als bijvoorbeeld blijkt dat meer en meer mensen (realiteit) uw website via een mobiele telefoon of Ipad benaderen, dan zou de website daarop aangepast kunnen worden.
Als het Bouncepercentage erg hoog is, dan dienen content of uitstraling te worden aangepast. Zo zijn er meer voorbeelden.

Wat betekent Bouncepercentage? Het Bouncepercentage geeft aan hoeveel bezoekers na het bezoeken van een pagina direct de website verlaat. Hoe hoger het Bouncepercentage, hoe minder interessant de website.